پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ |۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 12, 2024
کد خبر: 1182415
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹
امام

حوزه/در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان، حجت الاسلام غلامرضا حاجیوند به عنوان امام جمعه جدید شهرستان پلدختر معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد،حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان امروز در آئین تکریم و معارفه امام جمعه جدید پلدختر با اشاره به اینکه رشادت های جوانان غیور پلدختر در دوران دفاع مقدس برای دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب قابل تحسین است افزود:مردم از این شهرستان به نام هویزه ثانی یاد می کنند.

وی با بیان اینکه این شهرستان به لحاظ تربیت عالمان دینی نیز شهره است افزود:حضور دانشمند بزرگ مرحوم علامه سید نعمت‌الله جزایری(ره) از مفاخر و علمای شیعه، موقعیتی ممتاز در شهرستان پلدختر است.

امام‌ جمعه خرم آباد با بیان اینکه روحانیت این شهرستان همگام با مردم در دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب شجاعانه در مقابل دشمنان ایستادند اظهار داشت:وجود روحانیون شهیدی همچون حجج اسلام سید فخرالدین و سید نورالدین رحیمی نمایندگان مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی بیانگر بصیرت، تیزبینی و روشنی بینی مردم شهرستان است.
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: این شهدای بزرگوار را مردم پلدختر در فضای آلوده‌ایی که منافقان و لیبرال‌ها در آن زمان ایجاد کردند به عنوان نماینده خود در مجلس انتخاب کردند که الگویی برای نمایندگان استان هستند.

وی با بیان اینکه مرحوم حجت الاسلام ایمانی بیش از ۱۷ سال در شهرستان پلدختر در سنگر امامت جمعه انجام رسالت نمود و مرحوم حجت الاسلام شیخ علی بابایی ظرفیتی برای تعلیم و آموزش معارف اسلامی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود گفت:ائمه جمعه و روحانیون و علما همواره پناهگاه و ملجا مردم بوده و هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان بر معرفی علما،فضلا و نخبگان استان و شهرستان پلدختر به جامعه تاکید کرد و گفت:باید علما و نخبگان سرزمین ایران اسلامی به نسل نوجوان و جوان جامعه معرفی شده و سیره و منش زندگانی آنان در جامعه فرهنگ سازی شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) خدمت به نماز جمعه، خدمت به دین است خواستار ارائه راهکارهای خلاقانه و نوین از طرف دست اندرکاران نماز جمعه برای جذب نسل جوان به شرکت در این آئین عبادی سیاسی شد.

وی با بیان این که نماز جمعه نعمتی است که باید قدردان آن باشیم گفت:تریبون نماز جمعه محل بازگو نمودن مشکلات مردم مناطق مختلف است و ائمه جمعه در این تریبون مسائل و مشکلات مردم را به گوش مدیران و مسئولان می رسانند.

امام‌ جمعه خرم آباد یادآور شد: هم اکنون نماز جمعه در ۹۰۰ پایگاه کشور اقامه می‌شود که در لرستان نیز آئین عبادی سیاسی نماز جمعه در ۱۸ پایگاه اقامه می شود.
در پایان این مراسم از زحمات و خدمات حجت‌الاسلام سید محسن موسوی امام جمعه سابق پلدختر قدردانی و حجت‌الاسلام غلامرضا حاجیوند به عنوان امام جمعه جدید شهرستان معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha